Ikoula Nederland

Webontwikkelaar en hostingbedrijf in Rotterdam

Beoordelingen Ikoula Nederland

Bereikbaarheid (telefoon/e-mail)
Betrouwbaarheid, deskundigheid en service
Prijs/kwaliteit

Recensies Ikoula Nederland

Bekijk in totaal 1383 recensies:

Beverloo

Ermis was altijd een betrouwbare partner. Toen Ikoula de boel overnam en de Nederlandse medewerkers de deur wees, is het kommer en kwel. Even bellen hoef je niet te proberen en via de mail krijg je, als het ze uitkomt, een summier antwoord en anders niet. Ikoulaservice is ver onder de maat, als er al service wordt geboden. Ik ga al mijn klanten overzetten naar een ander hostingbedrijf, want de wanprestaties van Ikoula, stralen op mij af. Ik wil langs deze weg iedereen waarschuwen... neem nooit een hostingpakket af van Ikoula.

Hostingbedrijf beoordeeld op 20 augustus 2018

Johan

Waar is de tijd van Ermis naar toe? Een simpele aanpassing is zelfs te moeilijk voor hun 'helpdesk'. Tickets antwoorden duurt dagen. Niveau van de helpdesk is ondermaats. Wegblijven is de boodschap!

Hostingbedrijf beoordeeld op 11 april 2018

Cees

Ikoula was voorheen Ermis. De meeste (niet recente) reviews zijn nog van de Ermis-periode, toen de service en kwaliteit inderdaad uitstekend was.
Na de overname door het Franse bedrijf Ikoula zijn ook de recensies van Ermis gewoon overgenomen en dat geeft een sterk vertekend beeld.
De hoge gemiddelde waardering komt voort uit de Ermis periode en dat is niet meer van toepassing.
Lees dus alleen recente recensies! Dat zijn de werkelijke Ikoula recensies!

Ik was een zeer tevreden klant van Ermis en heb na de overname een Ikoula WordPress pakket afgenomen voor een aantal van mijn websites.
De Ermis helpdesk bleef bestaan als ”Ikoula Nederland” en dat gaf mij wel vertrouwen; de uitstekende service die ik van Ermis gewend was.
Maar al na ca. 2 maanden moest ik noodgedwongen verhuizen naar een andere hoster omdat de technische kwaliteit en service van Ikoula ernstig onder de maat was.
Ik heb meer dan 30 jaar ervaring met veel verschillende hosters en heb nog nooit zo'n beroerde hoster meegemaakt!

Het begon met langdurige downtime die niet werd opgemerkt door Ikoula. Het was duidelijk dat er geen monitoring van de shared hosting webservers was.
Na vele uren downtime moest ik zelf Ikoula bellen/mailen om hen hierop te attenderen. Uiteindelijk werd hierop gereageerd, vervolgens ging het weer even goed maar de server ging steeds weer down voor langere tijd.

Uiteindelijk (na ca. 3 weken!) leek de downtime wat minder te worden maar toen begon het volgende probleem: mijn WordPress sites verzonden geen e-mail meldingen meer, dus formulieren etc. werkten niet meer, klanten kregen geen feedback en beheerders geen systeemmeldingen.
Dit lag niet aan mij of aan de WordPress configuratie maar aan de Ikoula server in Frankrijk.
Ook hierover heb ik herhaaldelijk gebeld/gemaild maar daar werd niet- of pas na een week op gereageerd en het probleem werd niet opgelost.

Uiteindelijk heb ik al mijn accounts bij Ikoula/Ermis opgezegd en ben verhuisd naar een andere hoster.
Tijdens die verhuizing kwam ik erachter dat al mijn domeinregistraties opnieuw betaald moesten worden, terwijl ik deze nog maar pas geleden voor een jaar had vooruit betaald.
M.a.w.: Ikoula ontvangt domeinregistratie betalingen voor 1 jaar maar betaalt dit vermoedelijk zelf per maand/kwartaal aan SIDN. Als er dus tussentijds een hostingaccount wordt opgezegd, vervallen ook je domeinregistraties terwijl die wel voor 1 jaar vooruit zijn betaald aan Ikoula maar dus niet geheel zijn doorbetaald aan SIDN.
Op die manier verdwijnt het geld voor de resterende periode blijkbaar in de zak van Ikoula en zit je als ex-klant met verlopen domeinregistraties of dubbele kosten als je er tijdig achter komt en nog kunt verlengen.

Ik heb hier een mail over gestuurd waarin ik schreef dat ik het wel netjes zou vinden als dit verschil zou worden terugbetaald, zeker gezien alle voorgaande storingen, frustraties en noodgedwongen verhuizing omdat storingen niet- of veel te laat worden opgelost en er niet adequaat wordt gereageerd op mijn gegronde klachten.
Na een week nog geen reactie op dit bericht, dus nogmaals een reminder gestuurd.
Toen ik ook hierop geen reactie kreeg, heb ik besloten om deze review te plaatsen.
Ik hoop dat hierdoor andere mensen gewaarschuwd zijn en zich niet laten foppen door de positieve reviews die dus nog stammen uit de tijd van Ermis (vóór de overname door Ikoula).

Overigens vind ik het echt heel triest voor de “Ermis-crew” die voorheen altijd uitstekende service had verleend.
Blijkbaar heeft Ermis een grote fout gemaakt door met Ikoula Frankrijk in zee te gaan; steeds meer klanten verhuizen naar andere hosters.
Ik ben ervan overtuigd dat Ikoula Nederland (de oude “Ermis-crew”) van goede wil is, maar zij zijn afhankelijk van Ikoula Frankrijk voor het oplossen van server problemen.
Mijn klachten werden door hen steeds doorgegeven aan Ikoula Frankrijk maar Ikoula Frankrijk besloot steeds om daar niets mee te doen. Dat was voor de mannen van Ikoula Nederland ook heel frustrerend.
Ondertussen is het zo ver dat Ikoula Nederland niet meer reageert op klachten. Blijkbaar kunnen zij de klachtenregen niet meer aan.

Sorry jongens van Ermis / Ikoula Nederland… Ik wens jullie veel sterkte met de strijd tegen de “Franse muur” en hoop dat jullie nog een oplossing vinden door met een ander bedrijf in zee te gaan die zijn klanten wel serieus neemt.
Ik ben echter te veel tijd, geld, klanten en geduld verloren om dit af te wachten.
Al vind ik dat ik nog steeds recht heb op restitutie/compensatie; er wordt niet meer gereageerd op mijn berichten hierover. Dan neem ik mijn verlies maar en schrijf deze review om anderen te waarschuwen.
Wat Ikoula (Frankrijk) betreft, heb ik een kort en bondig advies: Rien ne va plus!

Hostingbedrijf beoordeeld op 31 januari 2017

HMJ Schutte

Goede prijs, goede service, in al die jaren, volgens mij bijna 10, geen problemen ondervonden

Hostingbedrijf beoordeeld op 03 maart 2016

Tamsin Patrick

dik in orde

Hostingbedrijf beoordeeld op 01 maart 2016

Eddy Heremans

Onmiddellijke reactie met correcte diagnose en dit op een zondagnamiddag!

Hostingbedrijf beoordeeld op 22 februari 2016

Alexander De Vetten

10!

Hostingbedrijf beoordeeld op 21 februari 2016

SM Van Putten

Prima bedrijf, snel en goed bereikbaar. Goede service en niet duur.

Hostingbedrijf beoordeeld op 20 februari 2016

Louis Sommen Sr

gewoon, niets op aan te merken

Hostingbedrijf beoordeeld op 17 februari 2016

Jessica Schouten

Nooit problemen omtrent de hosting van mijn website, goede communicatie wanneer de updates uitgevoerd worden. Top!

Hostingbedrijf beoordeeld op 16 februari 2016

E.C. Cox

Geen slechte ervaringen met hostingbedrijf Ermis Domeinruimte: een aanrader!

Hostingbedrijf beoordeeld op 16 februari 2016

Rene

Ik maak al jaren naar volle tevredenheid gebruik van dit hostingsbedrijf. De afgelopen jaren zijn er niet of nauwelijks verstoringen geweest.

Hostingbedrijf beoordeeld op 15 februari 2016

Joke

Zeer tevreden klant !!!

Hostingbedrijf beoordeeld op 14 februari 2016

Gerard

Goede info naar klanten

Hostingbedrijf beoordeeld op 13 februari 2016

W.Stomphorst

zeer goede service

Hostingbedrijf beoordeeld op 12 februari 2016

Frans

Ben uiterst tevreden. Nooit problemen, draait altijd. Incidentele verzoekjes van mijn kant worden snel opgepakt en uitgevoerd. Thanks!

Hostingbedrijf beoordeeld op 12 februari 2016

S.a. Vis

Zeer goede dienstverlening!

Hostingbedrijf beoordeeld op 11 februari 2016

Z. Louis

Super service.
Ik had een probleem met de database van mijn website.
Hier heeft Ermis nogal wat tijd voor genomen om e.e.a. te bekijken. Uiteindelijk bleek dat ik zelf een fout had gemaakt.
Het enige wat ik te horen kreeg was "Mooi, opgelost.
We wensen u nog een prettige dag verder."
Dat is nog eens service.

Ermis bedankt.

Webontwikkelaar beoordeeld op 11 februari 2016

Thomas Jager

.

Hostingbedrijf beoordeeld op 11 februari 2016

Toon 21 volgende recensies

Terug naar Ikoula Nederland.